-DET GÆLDER OM AT NYDE...




tirsdag den 23. november 2010

VUPTI – og så var det vinter…

Det passer mig egentlig fint… Inde i mit hovede fik sommeren lov til at fylde helt hen til slutningen af oktober, hvorefter jeg kastede håndklædet i ringen og gik med til at kalde det efterår

I dag var det så OK for mig at sige vinter, og den første snetur med børnehavebørnene var også rigtig dejlig med både snemand og bobslæde.

Jeg synes på en eller anden måde, at vinteren er en mere “ærlig” og ligetil årstid. Sådan føltes det i hvert fald sidste år, hvor der virkelig var vinter med alt, hvad der hørte til af genskin fra sneen, skiture med veninderne, varm cacao og æbleskiver i lange baner… Ikke noget sjap og vand, bare knirkende sne under støvler og ski. Det var til at finde ud af!

Ungerne herhjemme har virkelig dén vinter i frisk erindring, og langrendsskiene havde da også allerede været ude at blive luftet, længe før jeg fik snøvlet mig hjem fra arbejde i dag…

DSC02720Aftenen gik med at lege udenfor indtil sengetid, og drengenes ellers obligatoriske, halve times godnatlæsning under dynen, blev i dagens anledning knapt så obligatorisk… Jeg var solgt, da jeg så, hvad de lavede under kristtjørnen ude på gårdspladsen.

Hvad kommer du til at huske

fra vinterens første snedag?

2 kommentarer:

  1. Ih, LisBeth, nu skal der bare falde lidt mere sne, så er vi på plads på brædderne igen i år, ikke? Det var så herligt sidste år - en af de bedste vintre i min erindring :D

    Først snedag vil jeg huske for glæden (jep!) ved at skovle sne, den stilhed der er, når det sner - i al fald herude i Tapdrup, hvor kragerne for længst har vendt ;o)

    Kram

    SvarSlet
  2. Her hos meg er det ikke så mye sne ennå, det lille som har kommet har ligget et par uker allerede. Ser akkurat på værvarslingen at nå kommer kulden... Brrr. Skal bli ganske kaldt i helgen!

    Da er det godt å være inne med hobbyting... :O)

    Klem

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...