-DET GÆLDER OM AT NYDE...




onsdag den 4. april 2012

Hvis mit liv havde været en kageautomat…

Snup en bid af livet...

  • Ville der have ligget en tryg og god barndommed far, mor, søster og bror i det rum, som jeg startede med at åbne engang for mange år siden…
  • Så ville der have ligget en god skolegang i det andet rum…
  • …og en god uddannelse sammen med en sød kæreste i det tredje.
  • I tre rum, som jeg flåede op rimeligt hurtigt efter hinanden, fandt jeg de tre dejligste drenge, jeg kunne ønske mig!
  • I det næste rum fandt jeg et drømmehus med en have så skøn.
  • Og i mange andre rum ind imellem, fandt jeg en sød svigerfamilie, dejlige veninder og kolleger…

 

Hvor heldig har jeg egentlig lov at være? Og hvordan mon min kageautomat egentlig var blevet fyldt op hen ad vejen?

Livet er en forunderlig ting, og een ting er i hvert fald helt sikkert:

Min drøm om min egen kageautomat stammer helt tilbage fra dengang, jeg sad i cykelstolen bag på min mors cykel, og hun løftede mig ned foran Wienerbageriets kageautomat på vej hjem fra byen. Jeg kunne ikke selv nå møntindkastet, men jeg kan stadig huske fornemmelsen af at trække ned i det sorte håndtag, så glaslågen drejede ned i vandret position.

En eller anden dag, jeg bare eje min helt egen kageautomat, og så vil jeg hænge den op lige nede i min gang, hvor jeg kan gå og fylde den op med ting, man må trække, hvis man har penge nok…

Hvis dit liv havde været en kageautomat,

hvad mon du så havde fundet i rummene?

1 kommentar:

  1. Hej Lisbeth. jeg hedder Thomas. jeg er rekvisitør på en Ole Bornedal film om bombningen af Shellhuset 1945. Vi skal bruge en kage automat. og nu set jeg på din blok af der er netop denne automat. Hvor har du set denne automat+ Mvh Thomas MISO FILM. Håber at høre fra dig, 40938017

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...