-DET GÆLDER OM AT NYDE...




tirsdag den 28. december 2010

Veninde-hygge-jule-krea-hækle-tid…

BrocheI går blev det tid til en hel julehyggedag sammen med vores gode, gamle venner gennem mange år. Vi piger (eller måske kan vi efterhånden kaldes koner eller damer ???) nød at have god til at kigge i gamle hæklebøger sammen, hækle, strikke, kigge raku og udveksle idé’er. Jeg hæklede lidt på vejen derop i bilen og blev i løbet af dagen færdig med denne farverige, 3-dimentionelle broche. Den blev lige en LisBeth-ting! DSC08906Da vi sad og snakkede idé’er, fik jeg et billede af et hjerte (inde i hovedet…), som jeg prøvede at beskrive for min veninde, Ane. Hun fandt fluks noget lækkert, rødt, filtet stof frem, så jeg kunne begynde at vise hende, hvad det var, jeg mente med “et filtet hjerte med hæklet kant, der hvælver i rundingerne”… Det blev straks lidt mere håndgribeligt… Så nu har jeg et sødt, rødt hjerte, som måske ville være fint at sy på en pigehue… Eller på mit nissetøj? Eller… elller… eller ??? Har du en god idé? Det er jo ligesom ikke så meget jule-nisse-tid længere, og jeg har heller ingen piger, der kan bruge en hue… Men det hjerte måtte bare lige frem i lyset / ud af min snørklede, højre hjernehalvdel…  DSC08856Jeg bliver også lige nødt til at vise jer et billede fra vores lange og skønne gåtur på den tilfrosne fjord. Det var fantastisk smukt i det skarpe vinterlys, der trak skyggerne lange hen over isen. Sneen var pudderlet og sjov at sparke i… Som du kan se her.

Oplevelsen var skøn og tankerne om vandet under os fik os til at gå og snakke om, at vi måske skulle vi tage den samme tur om et halvt års tid i vores dejlige mahogni-kano, “Trækvinden”…?!

Hvis vi gør det, skal jeg nok vise billeder igen!

 

Hav en dejlig dag!

 

2 kommentarer:

  1. Hvor fin en Lisbeth-broche du har begået...og hjertet er da rigtig fint...du kunne da sy det på en jakke, en cardigan eller...

    SvarSlet
  2. Du er altså god til lige at hive hæklenålen frem og fremtrylle de fineste hæklerier. Og farverne!!

    Koner, damer... Aj, ved du hvad! Vi er da piger indeni :-)

    Mht. moskusuld og luffer har jeg ikke så meget at sammenligne med, men et nøgle på 50 gram af det totråede er i hvert fald nok.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...