-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 5. november 2011

Shar Pei-guldkorn #1 og #2

Da vi havde fået vores lille Shar Pei-hvalp, Holly, gik det hurtigt op for os, at vi ikke bare lige kunne komme anstigende alle mulige steder med sådan en dejlig, lille, foldet hundehvalp… I hvert fald ikke ubemærket!

Mange sjove kommentarer fyger gennem luften, hvor hun kommer, og vi får os en masse sjove grin over, hvad folk dog får lukket ud… Noget af det er overhovedet ikke gennemtænkt, men ryger bare direkte ud af munden uden lige at nå op forbi hjernen først…Holly 4 ½ mdr. på Klostermarken 

Eksempelvis mødte vi en voksen dame for nylig, som faldt i svime over Holly, og gerne ville prøve at røre hende. Og selvfølgelig måtte hun det! Mens hun aede hen over alle de bløde folder på Holly’s ryg, sagde hun disse “vise” ord:

“Neje, hvor er den bare sød!

Er det ikke sådan én med helt vildt mange folder ???”

…”Hmnnn… Tjoe”… fik jeg vist svaret, mens jeg bed mig selv i læben for ikke at komme til at smile for højt… For hvad skulle jeg egentlig sige? Jeg ville jo ikke være bekendt at komme med den småbarnlige sætning “Hvordan synes du egentlig lige selv, det føles?” Men den lå godtnok lige på tungespidsen, må jeg indrømme. Vi var et par stykker, der fik dagens billige grin, da vi gik videre ;o)Holly 4 ½ mdr. på Klostermarkens udkigspunkt

-------------------------------------Nu i eftermiddags, hørte jeg endnu et sjovt guldkorn:

Jeg stod og talte sammen med to søde piger i trediverne. De syntes, Holly var sød, så den ene satte sig ned og aede hende:

“Neje, hvor er den blød! Den har bare mange deller!”

-Hvortil veninden stolt og storgrinende sagde:

“Ha! Dét har jeg da bare også!”

Go’ week-end!

 

3 kommentarer:

  1. Sikke et pragteksemplar , hun er smuk :-)
    Hilsen en shar-pei elsker :-)

    SvarSlet
  2. Ja, vi synes jo også, hun er smuk! Hun har også de helt optimale gener: Hendes far er hentet til Danmark fra Israel og hendes mor fra Rusland, for at bringe rigtig gode, nye gener ind i genpuljen. Man må sige, at det er lykkedes til fulde!
    God søndag til dig!
    -LisBeth.

    06 NOV

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...