-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 30. juli 2011

Hunde i Prag – del 3

Trofast (?!) venter udenfor sit menneskes butikKan du lide hunde? Ellers skal du skynde dig at zappe videre lige nu! For her handler det særlig meget om hunde for tiden – og dette indlæg bliver ingen undtagelse!Hunde i Prags gader.

Som jeg fortalte tidligere, havde jeg både øjne og kamera indstillet til at finde hunde i gadebilledet, da jeg var på sommerferie i Prag! Det var lidt sjovt at se Prag fra en hunds vinkel – kig med engang:

Uanset, hvor jeg gik, fangede mit blik de mange hunde, der gik pænt i snor, gik uden snor eller måske gik i dobbeltsnor med sin bedste hundeven. Andre hunde stod pænt og ventede udenfor den butik, hvor deres menneske arbejdede eller gik hjemmevant rundt i de smalle gader med mennesket 50 meter bagude… Der er så meget, man skal opleve, når man er hund!Byen er fuld af lygtepæle, pullerter, portåbninger og vægge, der gemmer på mange spændende informationer, som vi mennesker ikke forstår os på, og som vi derfor anser for at være ganske kedelige og uinteressante. For hunde må det være som at passere en storskærm, hvor man lige netop kan nå at orientere sig på sin vej, før man bliver trukket med videre; mennesker fatter lidt…Karlsbroen i hundehøjde...På Karlsbroen gik modige hunde og fandt den sikreste vej gennem mængden af de mange menneskeben, der passerede i alle retninger. Nogle hunde havde deres liv der og gik pænt og tiltrak sig folks opmærksomhed, mens deres menneske optrådte, solgte souvenirs eller tegnede karikaturtegninger. Hunde i alle afskygninger...Rundt om i Prag fandt jeg også en anderledes slags hunde: En broncehund holdt vagt ved én butik, mens en lodden kufferthund med håndtag i ryggen holdt vagt ved en anden. De blev klappet kærligt begge to, før vi slentrede videre gennem de mange hyggelige gader… Og dem var der HUND-redvis af…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...