-DET GÆLDER OM AT NYDE...




tirsdag den 3. maj 2011

Konfirmation med overraskelser…

Det blev en forrygende konfirmationsfest for vores mellemste søn, Silas i søndags! Alt gik efter planen – eller rettere: Efter planerNE… For planer og overraskelser var der masser af!

Hemmeligheder foregik på kryds og tværs af familien, især i de sidste dage op til festdagen:

  • Visse telefonsamtaler foregik udenfor og rundt om i haven, hvor Silas’ ører ikke kunne følge med... Og de kan ellers høre mere end de fleste; magen til hørelse skal man lede længe efter!
  • Der blev printet, rullet og gemt sange og andre ting i de MEGET tidlige morgentimer, hvor ingen andre end sangskriveren selv havde fået øjne.
  • Visse skabe og mapper måtte ikke åbnes af hvemsomhelst.
  • Visse ting skulle man ikke spørge for meget ind til…
  • Visse ting på mine huskesedler blev skrevet i koder, så som “-Ringe til MAND…” og “-Hemmeligheder hentes”

Min mand og jeg havde et par overraskelser i ærmet, som skulle prøves af for allerførste gang. Vi var spændte på, om de virkelig VAR så gode, som vi forestillede os, eller om de faldt til jorden med et brag, når vi skulle føre dem ud i livet. Heldigvis blev de rigtig godt modtaget og kan varmt anbefales:

  1. Jeg har gennem årene skrevet alle drengenes “guldkorn” ned på små lapper papir og gemt dem. Jeg fandt Silas’ bedste frem og skrev dem rene på computeren med tydelig alder ved hver enkelt. Da de var printet ud, satte jeg dem fast under nogle af gæsternes tallerkener med lærertyggegummi, og på et passende tidspunkt, gjorde jeg opmærksom på min lille overraskelse. Gæsterne skiftedes til at rejse sig og læse op for os alle sammen, og Silas selv syntes, at det var “helt kanon”! Hold op, hvor der blev grinet!
  2. Jeg havde sorteret billeder på computeren og oprettet en særlig mappe med alle mulige skøre, søde, sjove og finurlige billeder af Silas og også en del af alle vores tre dejlige drenge sammen. Det blev til 206 billeder i alt fra rigtig mange situationer gennem årene. Jeg lagde dem over på en memory-stick og satte et diasshow igang på vores fjernsyn da gæsterne var færdige med at spise. Det blev en stor succes og gav anledning til megen snak og grin. 
    ________________________________________________

Endnu en overraskelse dukkede op i løbet af dagen:

porcheDa Silas trådte ud af kirken, holdt denne smukke, gamle Porche og ventede på at trille ham hjem… Og dén overraskelse var ikke planlagt af os, men af Silas’ rige onkel fra Amerika Fyn! 

Vejret var fantastisk smukt og haven sydede af liv. Børn og voksne legede sammen; der blev spillet fodbold, hoppet i svingtov, “hulahoppet” og hoppet på trampolin. Der blev også drukket kaffe og spist småkager og godter ved borde og bænke på gårdspladsen… Her set i hundeperspektiv ;O) Gæt en gæst...

Alt i alt en helt

fantastisk og uforglemmelig konfirmation!

 

3 kommentarer:

  1. Kære LisBeth.

    Stort tillykke med Silas konfirmation.
    Det lyder til at have været en fantastisk dag for både store og små.
    Tak for de gode idéer! :-)

    KH

    SvarSlet
  2. Hej LisBeth

    Det lyder bare helt perfekt. Jeg bliver helt rørt over at læse om alt det, I har fundet på at gøre for Silas! Tillykke med ham!

    Knus Rikke

    SvarSlet
  3. Hej Karina og Rikke! Tusind tak skal I have! Han var også dagens midtpunkt og strålede ud over det hele! Dejlig dreng, hvis jeg selv skal sige det! Smelt...
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...