-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 1. januar 2011

Det bli’r et godt år!

Godt nytår – siger jeg bare!

- Og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det bliver godt!

Nytårsaften var hyggelig og selskabet godt, og da vi endelig vendte næserne hjemad, var vi godt og grundigt trætte: Så go’ dybt nat!

Jeg sov tungt lige indtil vores dygtige jæger-mis, Findus, stod neden for trappen og råbte og kaldte: “Så er der mus til alle – både tykke og smalle!” (altså frit oversat fra “katsk”!).

-Og jeg vidste bare, at der kun var ét at gøre: Hurtigt var jeg på benene og stod med kølige tæer og løftede en død mus udenfor ved hjælp af kost og fejebakke… Der var gået en lille bitte smule hul på den… Arghh…

Hun har det altså med at fejre alting med en frisk “fælles-mus” til hele sin flok… Og det vil altså sige både hendes store, langhårede søn, Mini – OG alle os to-benede! Det var forresten også hende, der serverede en død mus foran mit ansigt på min 41-års fødselsdag… Endda allerede inden resten af flokken/familien havde indfundet sig til morgensang. Arghh… Hun er en rigtig hyggespreder… Eller i hvert fald nogle gange!

Nå, men vel tilbage i seng, kunne jeg få varme tæer igen og søvnen kunne vende tilbage. Lige et sidste kig på mobilen forsikrede mig om, at jeg havde fået slettet enhver form for alarmer, som ellers ville kunne trække mig ud af søvnen kl. alt-alt-for-tidligt.051110

Jeg sov for første gang i meget lang tid helt til kl. 9.45, hvor jeg blev vækket ved at en skarp solstråle, varmede mit ansigt! Det var jo lige til at blive i godt humør af, for jeg elsker sollys!

Heldigt, at ingen af os havde tænkt på at få trukket for i soveværelset…

Sikke’n dejlig morgen…

Det bare blive et godt år!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...