-DET GÆLDER OM AT NYDE...




fredag den 18. december 2009

Der er mere gang i nisserne end i mig!


Nu sner det, nu sner det.
Jeg ligger her og ser det.
Men jeg må ikke komme ud ,
fordi jeg er forkølet.
De andre, de andre,
med huer på og vanter .
De løber nu og slås i sne,
jeg sidder her og ser det.
Jeg får hostesaft og honningmælk,
men jeg vil hell're ud på kælk.
De voksne si'r "I mor'n min ven!"
Men jeg tror ikke me'r på dén...
Så tør det, så tør det,
i mor'n begynder sølet,
og jeg må ikk' engang komme ud,
fordi jeg er forkølet!

Der har ikke været meget liv i mig de sidste dage, men nu er feberen da borte.

Herhjemme har nisserne pænt taget over, nu, hvor det var sjovt snevejr og ingen mor gad gøre noget som helst for andre end sig selv... (Ikke ret børnevenligt, syntes de) De snuppede en gammel bradepande, en snor, Tobias' støvler, Rasmus' nissehue, og så fik de lokket den bløde, bløde bamse-mis, Mini med udenfor. Dagen efter var drengene med på spøgen...
Silas gav en ordentlig tur i bobslæden med voldsomme udskridninger. Lige noget for nisser!

Og Tobias øvede sig i kunsten "at lave de mest runde, æbleskivefornede snebolde i Verden".

-Det er forresten også ham, der ønsker sig en æbleskivestegepande til induktion i julegave!!!Finurligt! Det må vist være et vink med en vognstang til mig om, at det nye køkken lader noget tilbage at ønske...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...