-DET GÆLDER OM AT NYDE...




lørdag den 16. januar 2010

Mini og foderbrættet

Dagen i dag er gået med hygge og afslapning. Mini - som overhovedet ikke ser ret mini ud med sin kæmpestore vinterpels - har siddet vagt ude ved foderbrættet og holdt øje med de små, fine fugle i eftermiddag... Fuglene har jo (desværre for Mini) meget let ved at få øje på ham, så længe der er sne overalt. Og så advarer de hinanden på et sprog, som ikke en eneste kat kan forstå...
Det er han rigtig træt af !!!
Inden jeg lukkede ham ud, var der et leben på og under foderbrættet. Drengene og jeg stod og holdt øje i lidt tid og så både musvit, skovspurv, sumpmejse, spætmejse, solsort, blåmejse, bogfinke og en mus...

Men så kom Mini, og der gik pludselig lidt længere tid mellem besøgene. Snart mistede han tålmodigheden, og ville ind til drengene, brændeovnen og det "kedelige-men-noget-lettere-at-nedlægge-tørkost"... og så kunne fuglene igen spise i fred!
Det er ikke blevet til så meget nørkleri, men i morgen skal jeg have pakket bilen med ski, hæklegrej og masser af garn, når jeg skal til "ski-nørkle-hygge" sammen med Mette b og vores "dele-veninde", Randi. Jeg må vist hellere igang med at pakke...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...