-DET GÆLDER OM AT NYDE...




søndag den 31. januar 2010

Frisk tørklædet op!

Jeg har et ældgammelt tørklæde, som jeg snart har slidt helt i stykker. Jeg tror, det er mellem 17 og 20 år gammelt... Jeg er vild med farverne i det, men efterhånden er det blevet lidt sølle at se på, for der er trevler i enderne... og huller!

Forhåbentlig kan jeg bruge tørklædet længe endnu efter denne overhaling... Her er, hvad jeg gjorde:
  1. Jeg klippede det lyse, trevlede og hullede stykke af hver ende.
  2. Jeg syede kantene i hånden, for at være mest skånsom imod det meget bløde og tynde bomuldsstof.
  3. Jeg fandt bomuldsgarn i en passende farve og syede kædesting hele vejen HELT ude på kanten.
  4. Jeg hæklede en række fastmasker i i kædestingene.
  5. Derpå hæklede jeg en række små picotmasker. (*2 km, 1 fm, 3 lm, 1 km i samme m. som fm blev hæklet*).
  6. Jeg hæklede de fleste løse ender med ind efterhånden, og hæftede resten med nål bagefter.
  7. VOILA ! Nu er jeg endnu mere glad for mit dejlige, lune tørklæde !

Jeg kunne også bare have kasseret det gamle skidt - og købt et nyt - men det her er sjovere, og jeg elsker genbrug!

4 kommentarer:

  1. Nå, det er SÅDAN, man laver en kant på et gammelt og støvet tørklæde. Det er blevet SÅ flot og sikke nogle dejlige og glade farver!

    Smart at sy den kæde af masker i stoffet, så der er noget at hækle i... hm, må kunne bruges nederst på ærmer, bluser, nederdele...

    Knus fra
    Mette

    SvarSlet
  2. Jeg holder mest af genbrug, fordi det er så fyldt med historie.
    Det er ikke mange dage siden jeg stoppede op, kiggede rundt i mit hjem og kunne konstatere at antallet af møbler jeg har købt fra nyt kan tælles på een hånd... så'n cirka :)

    Tillykke med det nye tørklæde, der ikke bare luner, men også holder på masser af minder :)

    SvarSlet
  3. der er meget mere ved at friske noget op som i forevejen betyder noget for en, og jeg synes i hvert fald det er blevet flot :)
    er vild med den hæklede kant.

    SvarSlet
  4. Tak for de søde ord!

    Pernille: Sjovt nok... Sådan et hjem har jeg også! Håbløs nostalgiker og superhygger. F.eks. er jeg hende UDEN smart, lækkert spiseborg, men MED min mormor/morfars gamle, hyggelige og utrendy spisebord, som vi har holdt ca. 97 fester omkring, allesammen. Det giver livet værdi for mig; det er et eksempel på mig i en nøddeskal!

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...