-DET GÆLDER OM AT NYDE...




mandag den 22. februar 2010

LisBethLys Halsedisse

Så blev vinterferiens hygelige, lille projekt "Bainbridge Scarf" gjort færdigt, og i dag kunne jeg så lune halsen med
min egen hæklede udgave, som jo nødvendigvis må hedde:

"LisBethLys Halsedisse".

Forresten skal jeg huske at prale af et skønt genbrugsfund: Det vårgrønne garn er fundet i en eller anden genbrugs og har ikke kostet mange ører... Det synes jeg er sjovt!
Ud fra dét nøgle garn, voksede så idé'en... for det ville så gerne hækles af mig, synes jeg at kunne mærke... Det olivenfarvede garn skulle jo så tilpasses det vårgrønne og jeg fandt noget (ca. 99 % identisk), som var en blanding af 60 % Alpaca, 30 % Merino uld og 10 % silke ("Alpaca Silk" fra Hjerte Garn). Skønt, lunt og blødt - som skabt til en frossenpind som mig... (Pris: 37,- kr.).

I min hæklede udgave, ville jeg gerne lave en struktur, der mindede lidt om ribstrik, så jeg brugte halve stangmasker, hvor jeg stak hæklenålen gennem den bageste maskelænke -OG en lænke på bagsiden. Jeg ville gerne have strukturen lidt let og luftig, så jeg valgte hæklenål str. 4,00.
Resultatent blev lige nøjagtig som jeg ønskede, og størrelsen prøvede jeg af hen ad vejen. Stykket til min halsedisse blev ca. 64 x 13 cm. og bindebåndene 19 x 2 cm.

Bare snup idé'en og se at komme i gang...

13 kommentarer:

  1. Den er da super flot, jeg ønsker mig et nærbillede! Kan ikke snuppe ideen, for jeg kan ikke helt regne den ud!!!!
    Eller måske et billede hvor halsedissen er lagt fladt ud?
    Go aften, madpakkerne kalder!
    Maria

    SvarSlet
  2. Hej Maria!
    Prøv engang at følge linket i teksten, for der er nogle gode billeder. Jeg kan også godt lægge et ind, men så bliver det først om et par dage, tror jeg. Jeg lægger det ind i indlæget her, så du må lige vende tilbage hertil. Mit er ikke helt så langt som det i strikkeopskriften. Tørklædet ændrer i øvrigt meget karakter, afhængigt af længden, synes jeg. Jeg prøvede at lave en Google-billedsøgning på "Bainbridge Scarf", og der var utrolig mange forskellige udgaver. Meget inspirerende!

    SvarSlet
  3. PS. Linket er lige under billedet, til højre, måske ikke så tydeligt...

    SvarSlet
  4. Nææææ hvor er det bare pænt - jeg VIL VIL VIL altså snart hækle igen. Børnene er kommet tidligt i seng i aften, måske skulle jeg give det en chance...??

    KH Rikke

    SvarSlet
  5. Veldig fin hals! Og det er laget av "tannlege-garnet"? Jeg var hos tannlegen idag, takket være deg. En må ta telefonen og få det overstått. Vil takke for oppmuntrende kommentarer på bloggen min. (Om du vil kan jeg dele litt ull med deg.)

    SvarSlet
  6. Hvor er det blevet et lækkert tørklæde.
    Synes det er godt gået, at du har omregnet opskriften, så du kunne hækle det.
    - Og tak fordi du deler opskriften med os. Jeg har jo endnu ikke lært at hækle, men overvejer nu at strikke et bainbridge ;-)

    Hav en dejlig dag!

    SvarSlet
  7. Hej LisBeth

    Jeg har hæklet!!! Jeg hæklede en hel time i går aftes, og jeg kan (næsten) ikke mærke det. Er åndeløs.....

    KH Rikke

    SvarSlet
  8. Hej Rikke!
    Jeg står her og griner fjoget! Hvor er det dejligt for dig... Mange mennesker i denne verden ville ryste på hovedet over denne ordveksling mellem os ;O) Men jeg er ikke en af dem! Jeg kan sætte mig HELT ind i din glæde - OG din frustration over, når du må nøjes med at kigge på! Det er super dejligt for dig!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth

    Ja - jeg tænkte også selv på, at vi godt nok har en meget nichepræget passion her *G*

    KH Rikke

    SvarSlet
  10. Hej Fish-Fish! Hvor er jeg glad for, at jeg har kunnet hjælpe dig med at tage dig sammen og komme til tandlæge! Tænk engang... Det synes jeg er flot! Og jeg vil da være beæret over, hvis du virkelig vil dele noget af dit fantastiske uld med mig! Jeg har bare desværre kun et par karter og en enkelt hjemmelavet håndten, så det er ikke sikkert, jeg får omdannet det til egentlig garn... Jeg vil da gerne købe noget af dit færdige garn, hvis du har lidt til overs?!
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet
  11. Hej Karina! Tak for de opmuntrende ord! Jeg bliver altid glad for en hilsen fra dig! Jeg glæder mig til at se dit Bainbridge Scarf, hvis du får strikket et. Du kan tro, det så flot ud i råhvidt uld på Googles billedsøgning.
    Kh. LisBeth.

    SvarSlet
  12. SÅ! Nu har jeg fået lagt endnu et billede ved indlægget, så I kan danne jer et billede af, hvordan halsedissen ser ud i flad udgave. Jeg har også lagt målene ved. God fornøjelse!
    -LisBethLys.

    SvarSlet

Hvor er det hyggeligt, at du læser med; jeg bliver altid glad for en hilsen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...